banner

gila

Tuesday, February 22, 2011

Al- malasnyeeeeee............................

Apakah 'chores' yg paling korang tak suka buat??  bagi surilah... ya-Allah..Masya Allah.. Nauzubillah... simpang bas mini 44.... palingnyelah suri malas nak..........................'sidai kain'!!!!



Relalah suri membuat segala bende2 lain.. menebas rumput ker... menyiang ikan ker.. mencarik uban ker... melipat selori kain baju ker...menggosok sebakul kain baju ker..  asalkan JANGAN suruh suri Menyidai Kain!!!!


gosok baju xpe.. selori pun okay.. hehehe..

tgk..kain disidai pn kena ikut kategori..suor..suor je.. t-shirt..t-shirt je.. hisshhh..


Kenapa yeee???  Entah yea.... mungkin mak suri dulu banyak no syaratnye bila suri nak menyidai kain... antara syarat2nye...




1.)   kena terbalikkan kain baju yg nak disidai tu.. kot sidai tak diterbalikkan nanti warna baju mudah pudar..Katanyee.....

2.)  kena sidai ikut kategori kain... kain..kain je, baju..baju je, seluor...seluor je,  (mcm sistem file siooott..) kalau campur2 nanti  nampak berserabut kat penyidai..nampak dek bakal mak mertua nanti tak berkenan...Katanyeee.....

3.)  kena 'kebur' (tau kebor tak?? mcm mn nk explain ye?? alaa.. kena kembangkan kain tu, pastu kena 'kebor'/kibas dia kuat2 supaya dia tak berapa berkedut dan senang kering..) lepas kebor baru boleh sidai.. haaa....gituuu...

4.)  kena sidai awal pagi sebab dah tengahari nnt kain tak sempat kering... (dolu2 xde dryer la mak....)

5.)  time kita sidai kain nilah ramai jek mata2 jiran2 yg memerhati..mulalah mika2 tu menegur...'oooii..sidai kain kerrr??...'  (tak kak... sidai  getah sekerap kak....muahahahaha.. *sambil jeling tensionn..menahan panas dlm ati...*)

kot masa muda2 dulu masa kat kampung..time sidai kain nilah anak2 bujang jiran mula menebeng kat luar rumah, memerhatikan kita yg tengah berpeluh2 berlengas berjemur menyidai kain... uisshhh... tak best betul!!  muka time sidai kain mana cun... sebab tulah malas nak gi sidai kain...hahahahahaha...

2 comments:

Nica said...

nica lak sanggup sidai kain banyak2 tapi liaaaaaaaatttttt nak lipat kain.. teehhee~

Dunia Sang Suri said...

kot camtu... nica sidai kain... suri lipat laa.. hehehehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...