banner

gila

Friday, June 24, 2011

Bedebah punya katak !!!

Bedebah punya katak!!
Nyah koo dari siniii..!!
(*katak kat penjuru kiri belah bwh gmbr..kecik nauu..tak nmpk)

"Fizz... cepat fizz!!  Mami dah lambat ni.  Kang abang akim lambat masuk sekolah..!!  Cepatlah fizz..." 

Terkocoh-kocoh si Hafiz menyandang beg beratnya sambil duduk cuba menyarung kasut sekolahnya...

"Maaaakkkkk !!!!!!!  Apa ni???  Katakkkk...   Arrrgggghhh....  "

"Kenapa fizz???  Kenapa??"  (*nada panik gilers...)

Rupa-rupanya masa dia nak sarung kasut sekolah... ada sekor katak dah duduk dalam kasut dia laa.... sarung punya sarung.. terlenyek katak dalam kasut.  (*Mak aiiihhh.... eeeiii...gelinya...)

Hahahaha.... bedebah punya katak!! Takde tempat lain ke nak lepak??



tak kena... sib baik.

Abang Hafiz pun apa lagi..terus campak kasut ke tanah dan sang katak pun terpelanting la keluar dari kasut tu...

Geram masih tak abis.. di hamputnya pulak katak tu ngan sipar bapaknye... sib baik tak kena.. kot tak.. mau jadi arwah gak sang katak tu.


 
Si katak yang degil..
 
Actually, ini bukan kali pertama penghuni rumah ni terkena kejutan sang katak... dah banyak kali dah kena.

Boleh kata tetiap pagi si katak tu akan pilih samaada akan duduk lam kasut hubby suri, kasut sekolah abang hakim ataupun kasut sekolah abang hafiz...  kita tengok sapa yang kena laa... hehehehe..

Dah banyak kali jugak si katak tu dihamput.... macam2 cara dah dia kena...  (*kot diciter kat blog ni..mau kena saman dibawah akta penderaan binatang lak...huhuhu...)

Tapi jenis degil cam zionis gak si katak tu... sibuk ingat kasut-kasut kat umah ni habitat asal dia la tu.. hilang akal punya katak..

Kekdahnya sekarang ni... seme2 kasut kena letak tetinggi.. sapa2 yang bersepah kat bawah lantai jek... hehehe... alamat si katak akan ingat tu rumah baru dia...hahaha.


#nota kaki  : bagus jugak yek..xdelah bersepah depan rumah dgn kasut2 mika ni... hehehe...pernah terpikir tak yang suri upah katak ni untuk menakut-nakutkan diorang agar rumah tak bersepah...hahahaha.. boleh gitttewww??

4 comments:

puanbee said...

senang je bela ular sekor.. hehe erk ? ular senang kah ? hihi

seri jom ade teka teki tuk KSRS

wardah said...

ehehe..katak ni kalau dah mula duduk dalam kasut.esok2 nanti mesti kasut tu gak jadi pilihan si katak. =)

sangsuri said...

bela ulooorr??? eeeii seriau...
* ko ni bee.. asik panggil suri ni seri jek.. huhuhu.. berseri nauu ker suri nihhh.. hahahaha...

sangsuri said...

yelah wardah... katak ni lain pesen sikit.. dia suka dok dalam 3 kasut lain2 tiap2 pagi.. ikutlah sapa yg kena.. eehhh.. dia ingat dia mcm SY ker...??? hahahaha... peace...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...