banner

gila

Tuesday, June 28, 2011

Terbongkar!! Si Kaya penipu...

Haaa..haha..haahahhaaa...hahahhhaaa... (*gelak sambil guling2...) nak gelak dulu yeeaaa..

Aduss..cramp perot sebab gelak nihh... edeiihh...

Cenggini... citernye camni..

Laki suri ni 'peelnye' suka tido lambat... kalau takat pukul 3 pagi tu kira standard la kalau dia masih lom tido lagi dok 'melayannn' (*haa..korang jgn konar masuk bilik yeaa... dushh sekali kat korang..) apa lagi?? kalau bukan melayan Elsedee Teevi dia tu...hehehe.

So, kekdahnye.. kalau dah tido lambat2 cenggitu.. selalu lah dapur suri tu kena selongkar tengah2 malam buta sebab dia suka makan-makan sambil tengok tv.. Selalunya, surilah jd chef tetengah malam tu dok buat apa2 makanan yg blh dikunyah.. kalau takat tumbuk sambal belacan pepagi buta camtu.. kira momantai je la...huhuhu...

Ada satu malam (*ke nak sebut pagi??) tu, kaya roti kat dalam peti ais dah nak abis... member kita ni nak buat roti kaya untuk dikunyah di pagi hening tu.. hikhikhik..



nilah rupa si Kaya tu....
dah nak boliau...

Bila je tengok kaya tu dah nak habis... member kita ni pun dok selongkar la dalam peti ais tu mencari kot2 suri dah beli kaya roti yang baru.. 

Carik punya carik.. jumpa!!!

Dengan kompidennye member pun bukak dan sapulah 'kaya' tu atas roti... (*makk uiiihh... banyak gak la 'kaya' tu disapunya sebab 'kaya baru' ni teksturnya sedikit cair dan lembik...sure sedap kan.. kan.. kan... hehehehe..)




banyak gak 'kaya' yang disapu..


Berbekalkan 4 keping roti Gardenia di sapu 'kaya' dan secawan nescafe panas.. member pun doklah bersila mengadap tv... tak sabar rasanya nak meng'ngappp' roti 'sedap' dan air nescafe panas berasap tu..

Bismillah... ngap.. hmm.. apsal pelik rasanya ye??  xpe... telan.. (*dah pagi sangat..dah mamai jugaklah kot ... rasa pelik pun telan jugak... hahaha..)

Kali kedua gigit... apsal pelik sangat rasa roti ni yeaa???  Apsal kali ni masam yaaa hammatt????? Apsal tak sedap???  Apsal lain macam benau??? 

Uweekk... uweekk... dah tak boleh nak telan kali ni... terus keluarkan semula sambil larik pi singki dok basuh mulut...  Punyalah tak sedap!!!  Masam  melekinggg... ishh..uwekk..uwekk..

Apa kebendenye bende tuuu????

Rupa-rupanya.... hahaha... hahahah... hahahahha... (*sambung gelak.... guling-guling sambil tekan perott.)

.
,

,
,
,

,
,
,
,




Asam Jawa Extra laaaaa.....

Patutlah masam geduak!!!!  Hampessss betulll....!!  hahahaha...

Mati selera terus!!  Kesiann.... hehehe...



Serupa tapi tak sama...  :)

(*part kena sensor :  esoknya suri kena hamput... apsal suri letak asam jawa tu dalam peti ais.. kan member dah tersilap ingatkan kaya!! hahaha..haha... tak habis lagi gelak..)



.

8 comments:

wardah said...

hehehe..a'ah..sama tapi tak serupa.=)

puanbee said...

haha tajuk kemain lagi memang kreatif suri buat cerita leh buat novel ni

mr.curly said...

uihhh..sesekali pekene asam jawe baguihhhh..nti leh dpt power..leh terbang tuuu..hikhik

CathJ said...

aduhhhhhhh... tergelak aku baca post ni... hihihi..

haa... sedia bergelas2 kaya in future suri oi... hihihihi...

MamaEma said...

hahha..sian kat kawan tu

DuniaSangSuri said...

wardah : haha.. mmg sama tp tak mungkin serupa..lain mak..lain bapak.. huhu..

Bee : buat novel??? alamat 15 thn lagi blm tentu siap laa... hahaha..

mr.curly : kot blh terbang sbb mkn asam jawa.. rasanya dah habis dah asam jawa kat tesco tu kena borong.. seme org pn nk terbang..xyah hari2 beratur kat traffic jem.. :)

cathj : skrg ni kena beli kaya yg dlm tin... pastu transfer masuk tupperware... sdelah tersalah sapu lagi... hahahaha...

MamaEma : sian lagi kat suri ni mama... sbb kena hamput tak pasal2..huhuhu..

LilyGrynn said...

Hah tulah pasal. Semua pun asyik wife aje yang buat kat rumah. Dah tentu2 tulis ASAM JAWA. Ni kes mamai+lapar tak ingat dunia di pagi hari lah tu, ya tak? Tak pa, lepas ni sure suami Suri rajin membaca label sebelum makan apa2 pun!

sangsuri said...

hahaha... org lelaki ni tau serik ke??? hahaha? sok2 dia lupa lg lah tu... ngeeehhh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...