banner

gila

Thursday, January 24, 2013

Selera SangSuri .... kuih terhebat abad ini.

 
 
Fuhhhh...
tajuk tak boleh blah....
 
Memang suri akui...
kompom!!
Sah!!
 
Inilah kuih terhebat abad ini!!!
kuih paling sedap...
mabeles...
lazat hingga menjilat siku...
kuih yang menduduki tangga nombor 1 dalam carta hati suri...
hehehehe...
 
Nak tau kuih apa???
meh tgk sini...
oh ya...
sebelum tu....
sila siapkan kain towel untuk lap air liur korang tu yea...
hehehe...
 
ok...
bersedia???
meh jenguk.....
 
 
 
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
turun bawah lagi....
 
 
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
 

lagi....
 
 
:
:
:
:
:
:
 

lagi..
 
 
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
tadaaa....
 
 

 
sedap!!!
 
 
Kuih terhebat abad ini ialah...!!!!!
 
Kuih cucur udang!!!!!!
#fewwwitt... clap..clap..clap.. terbaaabooo... siap kuor bunyik mercun bagai... hehehe...
 
perrgghhh...
sedap tu...
especially kalau dapat pakai udang putih berkulit lembut yg segar...
dan kita letak byk2 atas kuih ni sebelum digoreng...
 
ceeehh..
kecor air liur...
 
 

dgan rakan2 regunya...
kuah sos cili dan air teh O...
 
 
 
Suri memang suka sgt makan kuih cucur udang ni...
tapi selalunya yang suri buat sendiri la...
yang beli...
suri kurang minat sikit sebab selalu diorg ni kedekut letak udang...
 
 
kuih ni sedap kalau dimakan cicah ngan sos cili...
cicah dgn kuah kacang pon sodapppp.....
 
suri dah terjebak sukakan kuih ni sejak kecik lagi...

masa suri kecik dulu..
mak suri ni berniaga di kantin sekolah...
jadi...
suri selalu la tolong dia goreng kuih cuk udang ni tau...
 
dari umur suri 8-9 thn gitu..
suri dah diajar goreng kuih ni guna minyak panas dlm kuali yg amat besar...
bahaya..
kalau dulu2 suri tau akta buruh...
mungkin suri boleh claim kot...
tapi sebab kesian kat mak...
suri kena la gak tolong...
 
mungkin sebab sedari kecik dah berkenalan dan mesra dgn kuih ni...
maka...
mungkin tulah jugak antara faktor yang membuatkan suri jatuh hati sgt2 kat kuih ni kot???
hehehehe...
 
entah...
mungkin betul....
mungkin bukan kot...  :)
 
 
 
 


4 comments:

Denaihati said...

memang sodap makan petang, pulak hari hujan...

cik kitty Bulat said...

kalu letak udang yg besar 0r saiz sederhana myb lagi kecur kut,mmg neleh r kalu tgk..hehehe

Yati said...

hulur2 le sini sikit kak...bukannya jauh pun nak mai hantaq...hehehe

Anonymous said...

Makanan kegemaran den nih...... Haha Kak suri nk jugak jgn kedekk ye....ngeh3 jgn marah... BY-KILLERS

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...