banner

gila

Friday, March 4, 2011

Banjiroo..Banjirooo..!!

Panas terik camnilah....


Tengahari tu..cuaca panas giler!!  Panas yang membahang... rasanya kalau jemur ikan masin mau kejap je leh jadi  'mumia'!!

Tapi kusangkakan panas hingga ke petang..rupa2nya hujan ditengahari la weeeiiii....  Dalam jam 2 petang camtu, tetiba jadi hujan yg tersangat lebat hampir 3 jam... dengan petir..guruh.. dan segala bagai fenomena alam..

Ehhhh!!!  Tapi tak sangka pulak sampai jadi bencana alam!!  Hehehe.. bkn tsunami yeaa... gempa bumi pun bukan... hehehehe... Tetiba je bila jenguk kat luar rumah.... dah BANJIRRRRR!!!

Sekeliling rumah suri telah dilanda banjir....Tak pernah seumur hidup suri merasa dilanda banjir... (kot banjir airmata tu..selalu laa... hehehehe..)



air bah yg hampir2 memasuki kawasan rumah...




Nasib baik air bah x sempat naik ke kaw rumah suri..
2 beradik tu tengah excited tgk banjir...



Alhamdulillah...rumah suri x sempat dinaiki air sebab kedudukannya yg agak tinggi dari jiran2 sekeliling... hehehehee.. (kes dh tambak tanah lebih sikit sblm buat rumah dulu...)  air bah hanya sempat melepasi pagar rumah jea... Alhamdulillah...




jiran depan rumah habis dimasuki air...



habis keliling rumah dia penuh air... kesian..



Jiran depan rumah  suri,  teruk jugak dimasuki air...  kelam kabut jugaklah nak mengalihkan segala perabot dan perkakas elektrik.  Kebetulan pada hari yang sama,  jiran depan rumah ni mengadakan majlis akad nikah anak lelakinya  (tapi majlis akad nikah di adakan di masjid..nasib baik.. kalau tak... pengantin kena bersila dalam air la jawabnya...hehehehe..)  kekiranya..ramai la sedara mara diorang yang ada utk tolong mengangkat barang2 yang hampir terendam dalam air...




pandangan dari atas rumah...
jiran belakang rumah pun teruk juga dimasuki air..



Jiran belakang rumah... lagilah teruk sebab rumah dia betul2 tepi longkang...  katanya, dah lama betul sejak last sekali rumah diorg kena banjir... mungkin dah lebih 10 tahun kot.  Entah kenapa kali ni walaupun hujan cuma 3 jam je.. boleh jadi banjir yg begini teruk... mungkin empangan sungai kat hujung tu pecah koott... entah...



Jiran sebelah rumah pun teruk jugak dimasuki air..



air naik hampir ke lutut tu... dalam weeiii..
teringin ke nak berenang??


Masa banjir2 macam nilah segala binatang berbisa cuba menyelamatkan diri... time nilah terjerit2 jiran2 ni bila nampak lipan la... ular laa... dalam air banjir.  Ada yang tersesat masuk dalam rumah lagi... naya..

Suri apa lagi??? Seriau dengar... terus menjerit panggil hafiz dan hakim yang tengah dok enjoy air hujan sambil dok lari2 dalam air bah utk segera masuk dalam rumah... takut pulak terjumpa 'makhluk2 Allah' yg berbisa tu... nau'zubillah...



keadaan ketika banjir...



selepas banjir... kesan air lumpur masih kelihatan...


jiran sebelah rumah masih trauma dgn banjir..



 Harap2..selepas ini tak adalah lagi episod @ entry tentang banjir kat kawasan rumah suri lagi... moga inilah N3 yang pertama dan terakhir tentang "BANJIROO... BANJIROOO..." harap2 begitulah yeaa...  Amiiiinnnn.......

2 comments:

Dunia Sang Suri said...

testing...hehehe

solo mum said...

aikkk dah ble komen dah??? bole plak ko repair

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...